خارج عن حدودي......بقلم🖊الاستاذ محمد سليمان

 خارج عن حدودي


اللي علمته فيا

صعب عليا

وكتر الاسيا


خرجني عن حدودي


طبعك اسي

ولا نتا ناسي

انك خنت عهودي


محنا اتفقنا

مفيش حاجه تفرقنا

ولا تباعد بينا


وتخرجني عن حدودي


يأما قلت كتير

وعلمت اكتر 

ليه عاوز تخليني صغير

الله لايقدر

خليك هادي

وعليك بنادي

ياساكن فؤادي

متخنش عهودي

انا رايق

ومش مدايق

وانت فيها سايق

وبتلمني في ردودي

وتنسيني وجودي


وتخرجني عن حدودي


حرام عليك حرام

منك تهنا في عد الايام

ومفيش منك خطوه لقدام

وكله عندك عادي

ولا تاعبك وجودي

ماهو اللي عملته


خرجني عن حدودي


ظلمتني ليه

ومعرفش ليه

وكل ده كان ليه

انت فاكر نفسك ايه

خلي بالك الدنيا دواره

ومليناه مراره

ومنك ياخساره

عاوز تسقيهالي

ونت عندي غالي

تعب منك حالي

ونستني وجودي

لما خنت عهودي


خر جتني عن حدودي


قلي ليه تظلم

ليه تجرح

وانا مش هسمح

انا ازعل وانت تفرح

ملكش عندي مطرح

وانا خارج عن حدودي


راعي شعوري

تلاقي نوري


وارجع معاك لحدودي


بقلمي محمد سليمان

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

وطني الكبير _________بقلم 🖋شاعرة الوطن اد.آمنة ناجي الموشكي اليمن

إلى زهرة التي يتضوع منها نوافج المسك.....بقلم ✍ الشاعر عبداللطيف خضر

أعلم ان القيود بالمعصم......بقلم 🖋الشاعر أمير عبده